Sôk

Du är här:

Pressmeddelande: Honeywell i samarbete med Solar AB

Solar AB lagerhåller Eltek brandlarm fr.o.m 1 okt

Honeywell och Solar har ingått ett nytt samarbetsavtal med start den 1:a oktober 2018.

Avtalet gäller Honeywell Eltek brandlarmprodukter och innebär att Solar fortsättningsvis kommer att lagerhålla hela produktportföljen för Elteksystemen.

”Samarbetet med Honeywell är ett naturligt steg i vår strategi att - med högsta precision - leverera elmarknadens bästa produkter”, säger Carl Lundskog, Product Manager Solar AB / avd Säkerhet.
Honeywell är välrenomerat och vi vet att Eltek-systemen är av högsta kvalite och samtidigt prisvärda.”, fortsätter Lundskog.
Med ett Honeywell Eltek brandlarmsystem, tillsammans med marknadens mest kompetenta detektorserie IQ8Quad, får slutkunden alltid en trygg och långsiktig investering till sin anläggning.

Honeywell Eltek brandlarmsystem säljs enbart via certifierade återförsäljare, vilka återfinns över hela landet.
”För våra återförsäljare innebär samarbetsavtalet mellan Honeywell och Solar stora fördelar med tanke på Solars förstklassiga logistik och webbshop”, säger Anders Jansson, Business Development Manager på Honeywell.
”Vi kommer naturligtvis fortsätta vårt nära samarbete med våra återförsäljare, som vi kontinuerligt utbildar för att de ska vara godkända att projektera, installera och idriftsätta våra system på marknaden. Enda skillnaden blir att produkterna hädanefter beställs och levereras via Solar” fortsätter Anders Jansson.

Genom avtalet och Solars framgångsrika distributionsnät ökar tillgängligheten av Eltek-produkter över hela landet.
”Vi är glada att välkomna Honeywell Elteks alla återförsäljare som kunder hos oss på Solar” avslutar Robert Karlsson, försäljningschef Säkerhet Solar AB

Contact Info:
Honeywell Life Safety AS